Meest voorkomende fouten in Google Analytics-gegevens.

Er zijn meer dan 10.000 statistieken die je kunt volgen in Google Analytics , waarvan we weten dat het overweldigend klinkt. Het is echter handig om in gedachten te houden dat sommige statistieken belangrijker zijn om op te letten dan andere. Als het gaat om het beoordelen van jouw website en zoekmachine marketing inspanningen , zorgt Google Analytics ervoor dat je soepel blijft werken.

Analytics-tags

Nauwkeurige zoekmachine marketing rapportage is een cruciaal onderdeel van het correct volgen van de inspanningen. Als je de Google Analytics- of GTM-tags niet correct implementeert, kun je fouten in de rapportage introduceren die van invloed zijn op jouw verkeersaantallen. Hoewel de rangschikking misschien goed is, kan het verkeer naar beneden gaan. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je bij het opzetten van je rapportage niet het juiste Google Tag Manager- account heeft opgegeven. Dit kan rampzalig zijn. Bovendien kan het minder verkeer laten zien terwijl jouw verkeer in feite helemaal niet is afgenomen, wat leidt tot onnodige paniek – en pijn – van jouw kant. De andere kant van de medaille kan ook voorkomen: je kunt ook overrapportage introduceren als je per ongeluk meer dan één GTM-tag opneemt. Denk je dat je betere rankings en verkeer hebt? Als je per ongeluk meer dan één GTM-tag hebt toegevoegd, zou je te veel kunnen rapporteren in plaats van je SERP-prestaties te verhogen. Als je zeker weet dat je geen wijzigingen hebt aangebracht in jouw rapportagekant, komt alles goed. Maar het is altijd een goed idee om te controleren of je niet per ongeluk meer dan één GTM-tag heeft toegevoegd.

Er kunnen ook fouten zijn in Google Analytics-gegevens en hoe deze worden verwerkt.

Een voorbeeld: een malafide bot die de site bezoekt, hoewel het geen fout is van Google Analytics zelf, is nog steeds iets dat wordt gerapporteerd dat je Google Analytics-gegevens kan vertekenen. Hoewel GA-verwerkingsproblemen niet wijzen op een daling, kunnen ze een daling laten zien die in feite geen daling is. Als je online bent aangesloten op de SEO-gemeenschap, kun je dit soort zoekmachine marketing problemen identificeren, vooral als GA-glitches en bugs op grote schaal voorkomen.

Laat een reactie achter

Laat een reactie achter

Your email address will not be published.


*